Homepage Slideshow
50703070_1988068234623195_9047965692745220096_o.png
kd_bilet_weekendowy_1178 x 439.jpg
https://kolejedolnoslaskie.pl/oferty-taryfowe/dolnoslaski-bilet-weekendowy/
faktystrona.png
Podróż pociągiem z Wrocławia do Międzylesia poniżej 100 minut? To możliwe! Podpisaliśmy umowy za ponad 117 mln zł na remont linii. Inwestycja realizowana jest ze środków budżetowych. Z efektów prac podróżni jadący ze stolicy Dolnego Śląska w kierunku Kłodzka, Międzylesia i Czech skorzystają już w grudniu tego roku.
Realizacja zadania "Prace na linii kolejowej nr 276 Wrocław – Międzylesie - rewitalizacja torów wraz z robotami towarzyszącym”, za 117 mln z budżetu państwa, pozwoli na skrócenie czasu podróży (o ok.15 minut), wzrost bezpieczeństwa i zwiększenie liczby połączeń na ważnej trasie w regionie.
W grudniu br. najszybszy pociąg dalekobieżny InterCity z Wrocławia do granicy polsko-czeskiej pojedzie w mniej niż 100 minut. To będzie najkrótsza w historii podróż tą linią. Skróci się również czas przejazdu pociągów regionalnych.
Remont torów między Strzelinem a Międzylesiem pozwoli na podniesienie prędkości - nawet do 120km/h na wybranych odcinkach. Przewidziane są roboty w zakresie kolejowym na 17 wiaduktach w Białym Kościele, Ziębicach, Raczycach, Kłodzku i Długopolu Górnym. Prace obejmą też 5 mostów m.in. w Nieszkowie i Białym Kościele. Poprawione będą również warunki przejazdu przez tunel w Długopolu- Zdroju.
(Prace torowe w okolicy stacji Kamieniec Ząbkowicki. zdj. M.Pabianska)
Dzięki podpisanej 11 czerwca br. Umowie, na trasie Wrocław- Międzylesie od Smardzowa Wrocławskiego do Strzelina remontowany jest jeden z dwóch torów. Wymiana podkładów drewnianych na betonowe służy przygotowaniu do jazdy z prędkością do 120 km/h. Poprawiony będzie także stan 3 mostów: w Żórawinie, Jeleninie i Szczawinie oraz wiaduktu w Ludowie Śląskim.
Na stacji Kamieniec Ząbkowicki remontowany jest wiadukt nad ul. Kolejową. Prace obejmą również betonowe konstrukcje oraz kamienne ściany obiektu.
Na zadania na odcinku Smardzów Wrocławski – Strzelin oraz w Kamieńcu Ząbkowickim przeznaczyliśmy ponad 27 mln zł ze środków własnych i zrealizujemy je do końca listopada br.
Dzięki wymianie i montażowi nowych urządzeń sterowania ruchem, utrzymujemy na linii wymagany poziom bezpieczeństwa. Podpisane umowy zwiększają poziom bezpieczeństwa na 64 skrzyżowaniach torów i drogi.
Na 20 skrzyżowaniach zostaną wymienione urządzenia przejazdowe. Na 56 poprawiona będzie nawierzchnia drogowa. Remont obejmie przejazdy w Ziębicach, Żórawinie, Boreczku, Węgrach, Warkoczu, Strzelinie, Białym Kościele, Henrykowie, Ziębicach, Służejowie, Starczowie, Kamieńcu Ząbkowickim i Przyłęku. Prace na przejazdach realizowane są ze środków KPO, budżetu państwa i budżetu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
W grudniu 2023 r. podpisaliśmy umowę na budowę posterunku odstępowego między Bardem a Kłodzkiem. Prace planujemy rozpocząć z końcem lipca br. Jego zadaniem będzie zwiększenie przepustowości linii; pomiędzy Bardem a Kłodzkiem będzie mogło kursować więcej pociągów. Pozwoli to na przygotowanie atrakcyjniejszej oferty rozkładu jazdy.
Inwestycja pn.: Zwiększenie przepustowości odc. Bardo Przyłęk - Kłodzko Miasto na linii kolejowej nr 276 Wrocław Główny - Międzylesie - budowa posterunku odstępowego w ramach projektu „Likwidacja wąskich gardeł i zwiększenie przepustowości linii kolejowych -etap I” za ponad 10 mln zł ze środków KPO, zostanie zrealizowana do połowy 2025r.
Na trasie Wrocław - Międzylesie kursuje na dobę ponad 45 pociągów pasażerskich. Linia jest wykorzystywana także do przewozu ładunków. Malownicza i zróżnicowana trasa przebiega w terenie nizinnym, podgórskim i górskim i prowadzi przez mosty, wiadukty i tunele.
Źródło Biuro Prasowe PKP PLK S.A.